دفتر آشپزی





مواد لازم :

مرغ پاک شده

ماست ۲ پیمانه

فلفل تند ۳  عدد ( قطعه قطعه شده )

سیر ۵ حبه

پیاز ۱ عدد بزرگ

آبلیمو

نمک/فلفل/زنجبیل/زرچوبه/هل سبز/چوب دارچین

 

روش :

مرغ ها را تکه ای کردیم!

به ماست آبلیمو ( یا لیمو تازه) اضافه کردم و هم زدم بعد سیر ها را رنده کردم +زنجبیل +نمک +فلفل سبز تند  مخلوط شون کردم بعد مرغ ها را داخلش ریختم =2 ساعت میره داخل یخچال

پیاز ها  را نگینی خرد کرذم داخل روغن تفت دادم و بهش یکمی فلفل و زرچوبه زدم و مرغ را همراه با موادش به این ها اضافه کردم و یک ساعت و نیم گذاشتم بپزه

به برنج وقتی در حال جوشیدن بود هل و چوب دارچین اضافه کردم ( در صورت تمایل وقتی برنج را آبکش کردیم ازش خارج میکنیم)

کف قابلمه روغن ریختم +یه لایه برنج  بعد مرغ ها را روی اون ها گذاشتم با مخلوطش +مابقی برنج + زعفران دم کرده

 

 

 

+روش پخت نسبتا اصلی  این جا

+ این غذا علاوه بر این ادوبه ها سیاه دانه/ میخک /فلفل قرمز /زیره سبز/تخم گشنیز هم داره !

+در نمونه ی شهودی  لیمو ترش تازه را حلقه حلقه بریده همراه با پلو میریزن داخل قابلمه تا عطر و مزه را به غذا بده

 

 

این غذا پاکستانی است