دفتر آشپزی





مواد لازم:

فلفل دلمه ( حتما در ترکیبی که انتخاب میکنید فلفل سبز هم باشه به خاطر عطرش) فقط سبز باشه هم خوبه

برنج آبکش شده

یک پیاز برزگ نگینی خرد شده

لپه یخته

رب و پوره ی گوجه

روغن

نمک و فلفل زرچوبه

نعناع و جعفری

عصاره مرغ(دلخواه)

جدید: موسیر و لیمو ترش به سس دلمه اضافه شد

 

روش :

ابتدا یکمی پیاز را داخل روغن تا حد طلایی شدن میرسونید البته اگه دلتون مبخواد که غذا یه خوشمزگی مازاد داشته باشه وگرنه پیاز داغ نباشه هم به نظر من اشکالی نداره بعد رب یا پوره ی گوجه را بهش میزنید یکمی که از خامی در اومد برنج ، لپه ، نمک و فلفل را بهش اضافه میکنید بعد هم که کامل مخلوط شد مواد را داخل فلفل دلمه ای که داخلش را خالی کردید میذارید و فلفل ها را داخل قابلمه که تا نیمه ی فلفل ها آب ( یا همون سس که ترکیبی از آب ، نمک ، رب و آبلیمو ) بگیره قرار میدیم

 


روش دوم:

پیاز را تفت دادم تا رنگش بلوری بشه بعد بهش روغن اضافه کردم و رب و خوب تفت دادم بعد + زرچوبه شد بعد نصفش را با لپه و برنج پخته شده تقت دادم و نصف دیگه را نگه داشتم برای سس  در آخر سبزیجات دلمه که من فقط نعناع داشتم وشنبیله رو از خودم اضافه کردم

برای سس : به ترکیب پیاز و رب ، پوره ی گوجه را اضافه کردم و عصاره مرغ بعد صبر کردم تا جوش بیاد

بعد دلمه های آماده شده (فلفل های پر شده با مواد ) را بهش اضافه کردم و صبر کردم تا زمانی که سس به غلظت زیاد بشه