دفتر آشپزی





زمان لازم :دوساعت و نیم تا سه ساعت

مواد لازم

گوشت چرخ شده

رب انار دو قاشق

شکر 2 قاشق

گردو {و بادام} آسیاب شده

زعفران

کره

 

روش :

یک سوم پیاز را ریز رنده کردم تفت خرد وقتی رنگش طلایی شد زرچوبه زدم و باگردو {و بادام} میکس شده تفتش دادم تا حدی که بوی خامی گردو بره  و بهش آب سرد اضافه کردم(میشه پیاز داغ نکرد و همین جوری گردو ود بادام را با آب سرد مخلوط کرد و گذاشت روی حرارت ملایم)

 دو سوم پیاز را ریز رنده کردم با گوشت چرخ شده و نمک و فلفل و زرچوبه ورزش دادم و به صورت قل قلی های کوچولو درش آوردم =قل قلی ها را تفت دادم تا سرخ بشه

45 دقیقه ی آخر پخت گردو ها بهشون اضافه اش کردم و رب انار را هم زدم

نیم ساعت آخر بهش شکر و زعفران اضافه شد

*میشه در حین پخت بهش چند نوبت یخ اضافه کرد تا روغن گردو آزاد بشه

*میشه شکر نزد! و در عوض شیره انگور زد

*میشه فندق هم زد

*گردوی فسنجان تیره تره همیشه!


مواد لازم

مرغ با قطع جوجه کباب
یک پیاز اندازه نارنگی
نیم پیمانه یا بیشتر رب انار
شیره انگور
گردو آسیاب شده
زعفران
کره

 

پیاز را با مرغ تفت و کره تفت دادم به گردویی که خامیش گرفته شده را اضافه کردم بعد رب انار و نمک و شیره اضافه شد و در آخر کار نمک را اضافه کردم اجازه میدیم برای دو ساعت بپزه


روش دوم  از جواد جوادی:

برای چهار نفر

گردو

750 گرم مرغ

کمی بیشتر از یک لیوان(400 میلی گرم) رب انار

سه قاشق شکر (میشه به جای شکر شیره زد)

آلو بخارا  7تا5 عدد

دو عدد پیاز

یک قاشق آبلیمو (اگه دوست دارید ملس بشه)

 

 

پیاز را نگینی ریز خرد کردم با مرغ و اندکی! کره و اندکی نمک تفت دادم

گردو را آسیاب کردم (گردو باید مثل پودر سوخاری بشه) تابه را میگذاریم تا داغ بشه بعد گردو ها رو داخلش میریزیم و تفت میدیم در حد پنج دقیقه در حدی که خامیش گرفته بشه و بعد از اون با مرغ ها ترکیب می کنیم (هوای گردو ها را داشته باشید! وگرنه رنگش عوض میشه و ...) بهش زعفران اضافه می کنیم و آب معمولی! (نه جوش) در حدی که روی مرغ ها را بگیره +آلو بخارا

نیم ساعت تا 45 دقیقه بعد بهش شکر ،رب انار و آبلیمو(من نزدم)  اضافه شد و یک ساعت و نیم بعد غذا حاضر است! ان‌شاءالله:)