دفتر آشپزی





زمان تقریبی : یک ساعت و چهل دقیقه

برای چهار نفر

مواد لازم :

ورقه لازانیا 8 عدد کوچک ( چون ظرف من کوچک بود ورقه کوچک گرفتم)

شیر به مقدار لازم

پنیر پیتزا به مقدار لازم

گوشت چرخ شده ۱۲۵ گرم

پیاز یک عدد

سیر پنج حبه

فلفل/ زرچوبه/آویشن

کره

رب (پوره گوجه ریختم)

روش:

پیاز داغ و سیر داغ درست کردم بهش زرچوبه زدم بعد گوشت چرخ کرده اضافه کردم وقتی رنگش عوض شد بهش رب اضافه کردم و یه لیوان آب جوش =گذاشتم بپزه (چون پوره گوجه زدم دیگه به آب جوش نیاز نشد با آب گوجه ها گوشت پخت در حدی که تنگ آب بشه!)

قارچ را با کره سرخ کردم و بهش فلفل زدم

کف ظرف ها را کره مالیدم و ورقه ی خشک لازانیا را قرار دادم گوشت و قارچ و آویشن قرار دادم و به دو لایه آخر پنیر اضافه کردم لایه آخر باید ورقه باشه نه گوشت و قارچ ....سه چهارم ظرفو شیر ریختم... روی ظرف فویل کشیدم  و روی فویل شکاف ایجاد کردم.

دمای فر را روی ۲۵۰ درجه سانتی گراد تنظیم کردم تا زمانی که شیر به جوش بیاد بعد دما را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دادم تا زمانی پخت را ادامه دادم که دیگه داخل ظرف شیری مشاهده نشه.