دفتر آشپزی





مواد لازم:

 

به خشک شده

آلوی خشک شده

پیاز ریز خرد شده

گلاب =دو تا سه قاشق (گلاب نزدم)

زعفران

شکر قهوه ای =به میزانی که دوست داریم غذا شیرین باشه (یا شیره)

نمک =خیلی کم

روغن

سیب زمینی یا هویج یا هردو

زنجبیل /دارچین

 

روش:

پیاز را تفت دادم تا یکمی رنگش عوض بشه +سیب زمینی بعدش بهش روغن را اضافه کردم

(زنجبیل و دارچین و نمک و آلو اضافه شد) به را اضافه کردم و بازم تفت خورد

در نهایت +شکر و گلاب و زعفران

و نهایتا آبجوش اضافه میشه ...اولش در قابلمه گذاشته میشه که مواد یکم پخته تر بشه و بعد ازون درش را نیمه باز می گذاریم

 

*این غذا با مرغ می تونه همراه بشه

*در روشی که به خشک نشده مدت طولاااانی طول میکشه تا پخته بشه و جا بیفته و رنگش خوشگل بشه اما این مدلی سریع آماده میشه

 


 

روش دوم

مواد لازم :همون ها +یک استکان برنج و یک سیب زمینی کوچک

به جای شکر از شیره انگور استفاده میشه

 

روش

پیاز را تفت دادم+روغن  به ها را اضافه کردم یکمی که تفت خورد سیب زمینی و برنج و یکمی زعفرون گلاب و آلو ها را اضافه کردم و تفت دادم...بعد بهش زعفرانی که داخل آب جوش حل شده اضافه کردم (به اندازه یک تا دو لیوان)