دفتر آشپزی





زمان تقریبی :90 دقیقه

مواد لازم:

یک عدد مرغ (برای این غذا معمولا ران مرغ استفاده میشه ولی من مرغ کامل استفاده کردم )

آب پرتقال =1و1/2 لیوان

یک پیاز کوچک داغ! استفاده نکردم

نمک/زنجبیل /چوب دارچین/شکر /زعفران /زرچوبه زرچوبه و زنجبیل استفاده نکرده

روغن زیتون یا کره

روش :

از شب قبل مرغ ها را نمک پاش کردم گذاشتم داخل سبد (با یه کاسه زیرش) و رفت داخل یخچال

مرغ ها را یکمی زرچوبه زدم و با روغن زیتون سرخش کردم (دستور اصلی با کره است)

وقتی یکمی طلایی شد بهش آب پرتقال (ترجیحا طبیعی) اضافه کردم و اجازه دادم واسه 1 ساعت بپزه .چند تا چوب دارچین هم انداختم داخلش

پیاز را داخل روغن تفت دادم تا طلایی بشه ...مراحل پخت مرغ که به نیمه رسید به مرغ اضافه شد

زرشک را با یه ق غ شکر و اندکی زعفرانی که داخل اب حل شده تفت دادم و رو ی اون زعفرانی که در یکمی آب جوش حل شده ریختم یکمی از زرشک ها را واسه روی برنج نگه داشتم و بقیه ده دقیقه آخر پخت مرغ بهشون اضافه کردم

:)

 

روش دوم :

مرغ را با کره سرخ کردم برای حدود یک ربع بعد بهش آب پرتقال اضافه کردم در حدی که روی مرغ ها را پوشوند +چند تکه چوب دارچین

آخرهای پخت بهش زعفران اضافه کردم